Przed zakupem auta wiele osób zastanawia się na jaką jednostkę napędową najlepiej się zdecydować? Wybrać auto z silnikiem diesla, benzynowym czy może już przerobionym na gaz?

Dzisiejsze diesle niczym nie przypominają tych nie zawodnych jednostek napędowych z końca lat 80 i początku 90. Po pierwsze są o wiele mocniejsze, bardziej ciche i jeszcze oszczędniejsze. Jednak coś jest kosztem czegoś. Silniki na ropę najnowszej generacji są po prostu bardziej awaryjne i co najgorsze mega drogie w naprawach. Jazda nowoczesnym dieslem jest fajna i sprawia przyjemność jednak wszystko się zmienia jeśli coś nam się tam zepsuje lub przyjdzie czas na wymianę takich elementów jak np. koło dwu masowe. Auto na ropę spali nam na trasie ok 5 litrów na 100 km. Przy dzisiejszej cenie ropy jest to wydatek rzędu 25 zł. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie jest to drogo. Jednak trzeba jeszcze uwzględnić, że nowe auto w dieslu jest tańsze od benzynowego 10 a czasem nawet 20 tys. zł.

Auto z wolnossącym silnikiem benzynowym na dzień dzisiejszy wydaje się chyba ciekawszym rozwiązaniem. Po pierwsze jest o wiele mniej awaryjne niż diesel. Jest także dużo mniej awaryjne i skomplikowane. Co prawda pali dużo więcej benzyny, ale przecież zawsze można przerobić taki samochód na instalację gazową LPG. Zamontowanie gazu do samochodu kosztuje w granicach 3 tys. zł więc zdecydowanie mniej niż auto z silnikiem diesla. Jeśli chodzi o koszty eksploatacji to także takie rozwiązanie jest bardziej ekonomiczne niż diesel pod maską. Auto z gazem, przy zachowaniu takiej samej kultury jazdy na trasie jak na ropie, spali nam ok 9 litów paliwa LPG. Daje nam to wynik ok 19 zł za przejechane każde 100 km.

Jeśli już zdecydujemy się na auto zasilane gazem to raczej nie kupujmy takiego już z gotową instalacją tylko sami zlećmy dobremu gazownikowi zamontowanie gazu. Często zdarza się, że auto z gazem ma jakąś nie standardową instalację, którą mało kto serwisuje. Można też przyjąć, że skoro ktoś miał już gaz w aucie to jeździł dużo więcej i mocno eksploatował samochód. Lepiej kupić samochód bez gazu i z jak najmniejszym przebiegiem.

W Szczecinie jest jeden naprawdę dobry warsztat LPG, który oferuje założenie gazu do samochodu w najniższej cenie. Oczywiście nie tylko cena się liczy, ale także oczywiście jakość i solidność każdego montażu. Tego gazownika możemy polecić z czystym sumieniem. Nasze redakcyjne auta nie tylko tam „gazujemy”, ale także korzystamy z ich usług jeśli chodzi o kompleksowy serwis samochodowy. Jednym słowem założenie gazu do samochodu w autkogaz naprawdę jest dobrą inwestycją.

Niektórzy przeciwnicy instalacji gazowych w samochodzie wysnuwają teorie jakoby jazda takim autem to jazda na bombie. Praktyka pokazuje, że w ostatnich latach bardzo zadbano o bezpieczeństwo jazdy autem na gaz i statystyki nie pokazują, że auta na gaz są sprawcami śmierci na polskich drogach. Cała instalacja posiada specjalne atesty i zabezpieczenia, które pozwalają na spokojną i bezpieczną eksploatację pojazdu w każdych warunkach. NIe ma się co obawiać o swoje i pasażerów bezpieczeństwo jeśli jeździmy autem na gaz.

One thought on “Czy warto założyć samochodową instalację gazową LPG? – Dobry warsztat w Szczecinie”

  • bill

    Nie ma nawet o czym dyskutować i się zastanawiać. Auto z instalacją gazową lpg jest najtańsze w eksploatacji pod każdym względem. Zarówno jeśli chodzi o sam koszt inwestycji w auto jak i potem podczas codziennej eksploatacji. Sam jeżdże od wielu lat samochodem na gaz i wiem ile pieniędzy zaoszczędzam każdego miesiąca. Gdybym jeździł na benzynę to wydawałbym ok 600 zł na paliwo, a jak jeżdże na gazie to kosztuje mnie to coś ponad 200 zł. Każdy kto mówi, że gaz szkodzi lub się nie opłaca jest lekko nie ogarnięty i nie ma pojęcia o tym co mówi. Zakładanie instalacji lpg w samochodzie jest opłacalne i nie ma nawet po co pytać kiedy się zwróci bo zwróci się wcześniej czy później zawsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*